مدل لباس | مدل مانتو | مدل لباس مجلسی | مدل لباس شب

مدل لباس , مدل مانتو , مدل لباس , مدل لباس مجلسی , عکس مدل مانتو , لباس , مانتو , مدل مانتو اداری

مدل لباس | مدل مانتو | مدل لباس مجلسی | مدل لباس شب

مدل لباس , مدل مانتو , مدل لباس , مدل لباس مجلسی , عکس مدل مانتو , لباس , مانتو , مدل مانتو اداری

مدل لباس , مدل مانتو , مدل لباس , مدل لباس مجلسی , عکس مدل مانتو , لباس , مانتو , مدل مانتو اداری

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

علائم بیماری می‌تواند از چند دقیقه تا چند ساعت بعد از مصرف ماده غذایی بروز کند. در ادامه، بعضی علائم حساسیت غذایی آورده شده است: تورم زبان، دهان و ورم صورت؛ سختی در تنفس؛ فشار خون پایین؛ استفراغ؛ اسهال؛ کهیر؛ جوش خارش‌دار.

کرفس، غلات حاوی گلوتن، سخت پوستان، تخم مرغ، ماهی، شیر، نرم تنان، خردل، آجیل، بادام زمینی، کنجد، سویا و دی اکسید گوگرد که در تهیه بسیاری از مواد غذایی مورد استفاده قرارمی گیرند وبه شدت آلرژی زا هستند.

حساسیت شیر گاو

حساسیت شیر گاو ممکن است در هر دو شکل با IgE و غیر IgE اتفاق بیفتد؛ اما حساسیت از نوع IgE شایع‌ترین و وخیم‌ترین نوع است. کودکان یا بزرگ‌سالان مبتلا به حساسیت IgE پنج تا سی دقیقه بعد از مصرف شیر گاو واکنش نشان می‌دهند و علائمی مانند تورم، جوش، کهیر، استفراغ و در موارد نادر، آنافیلاکسی را تجربه می‌کنند. در حساسیت غیر IgE معمولا علائم روده‌ای مانند استفراغ، یبوست یا اسهال و التهاب دیواره روده دارند. ممکن است تشخیص حساسیت شیری غیر IgE دشوار باشد؛ زیرا گاهی اوقات علائم نشانگر عدم تحمل غذایی هستند و آزمایش خون برای آن وجود ندارد.

حساسیت به تخم مرغ

جالب است بدانید احتمال دارد فردی به سفیده تخم‌مرغ حساسیت داشته باشد ولی به زرده آن حساسیت نداشته باشد و برعکس؛ زیرا پروتئین‌های موجود در سفیده و زرده تخم‌مرغ کمی متفاوت‌اند. باوجوداین بیشترین پروتئین‌های حساسیت‌زا در سفیده تخم‌مرغ‌ موجودند؛ به همین دلیل حساسیت به سفیده تخم‌مرغ شایع‌تر است. مانند سایر حساسیت‌ها، درمان حساسیت به تخم‌مرغ رژیم غذایی بدون آن است. بااین‌حال شاید مجبور نباشید تمام غذاهای مربوط به تخم‌مرغ را کنار بگذارید؛ مثلا پختن تخم‌مرغ ممکن است شکل پروتئین‌های حساسیت‌زا را تغییر دهد؛ درنتیجه بدن شما آنها را مضر تشخیص نمی‌دهد؛ یعنی این ویتامین ها احتمالا واکنش کمتری ایجاد می‌کنند.

حساسیت به مغز ها 

توصیه می‌شود که حتی اگر به یک یا دو نوع مغز درختی حساسیت دارید، از این آجیل‌های درختی استفاده نکنید؛ زیرا حساسیت به یک نوع مغز احتمال حساسیت به دیگر انواع مغزها را افزایش می‌دهد. علاوه‌براین کنارگذاشتن همه آنها راحت‌تر از کنارگذاشتن یک یا دو نوع مغز است و برخلاف سایر حساسیت‌ها، حساسیت به مغزهای درختی معمولا مادام‌العمر است. همچنین این حساسیت ممکن است بسیار شدید باشد؛ به‌طوری‌که حساسیت به مغزهای درختی علت ۵۰ درصد از مرگ‌های ناشی از آنافیلاکسی است.

حساسیت به ماهی 

دکتر ویلیام سیرز اظهار داشت: اسیدهای چرب امگا 3 در غذاهای دریایی دارای تأثیرات ضدالتهابی هستند که می تواند موجب ارتقای سیستم ایمنی بدن شود. اکثر آلرژیها زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن در وضعیت مناسبی قرار ندارد. خوردن 170 گرم سالمون دوبار در هفته به همان میزان موثر است که خوردن داروهای آلرژی موثر واقع می شود. پوست خشک و اگزما که در فصل آلرژی شایع هستند با یک رژیم غنی از اومگا 3 قابل اجتناب هستند.

حساسیت به گوجه فرنگی 

ویتامین C یک خوردنی ارتقا دهنده سیستم ایمنی و یک ضد آسم طبیعی است که می تواند به کاهش التهاب ناشی از آلرژی کمک کند. گوجه فرنگی همچنین ویتامین C مورد نیاز بدن را تأمین کرده و بهترین شیوه مصرف آن برای جذب مواد مغذی طبیعی خام خوردن آن است.

ما سعی کردیم در این مقاله فهرستی از مواد غذایی حساسیت اور که خورد آن ها برای افرادی که آلرژی دارند توصیه نمی شود از مصرف آن ها خودداری کنند .

 

  • ۰۰/۰۱/۳۱
  • parsa saleh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی